Linki
54.87.27.220

III Regionalny Konkurs Recytatorski "Jesień w poezji" w Judzikach

Obława Augustowska - wystawa i film

Dzień teatru w szkole i przedszkolu

Obchody Święta Niepodległości 2015

Uroczyste ślubowanie klas I SP

Obchody Dnia Papieskiego 2015

Sukcesy piłkarskie w Mistrzostwach Powiatu Suwalskiego Szkół Podstawowych

Obchody Święta Edukacji Narodowej

Sprawozdanie z pielgrzymki młodzieży gimnazjalnej do Częstochowy.

Pielgrzymka to podziękowanie Bogu za wszystko. Jest ona ogromnym przeżyciem dla wielu z nas i daje nam nadzieję. Takie właśnie odczucia mieli uczniowie klas III gimnazjum naszej szkoły w trakcie „XV Pielgrzymki Rodziny Szkół im. Jana Pawła II na Jasną Górę”. Opiekę nad młodzieżą sprawowali pani Dyrektor – Ewa Łebkowska, pan Ireneusz Jurczyk i ksiądz Paweł. Razem z naszą szkołą pojechała szkoła z Żarnowa i Krasnopola. Ósmego października z samego rana dojechaliśmy do Częstochowy.  Od razu udaliśmy  się na mszę świętą do kaplicy, gdzie zobaczyliśmy obraz „Matki Boskiej Częstochowskiej”. Po mszy mieliśmy trochę wolnego czasu, więc udaliśmy się na stragany z pamiątkami. O godzinie 1100 odbyła się uroczysta msza z udziałem wszystkich szkół im. Jana Pawła II.

Po mszy wyruszyliśmy w dalszą drogę do Lichenia, gdzie spędziliśmy noc w pensjonacie. Pobudka była o 500 rano, ponieważ o 600 uczestniczyliśmy we mszy świętej w Bazylice z Cudownym Obrazem w Licheniu. Po zakończonej modlitwie zwiedzaliśmy teren wokół Sanktuarium. Weszliśmy na  Golgotę, z której szczytu był wspaniały widok, wysłuchaliśmy wielu ciekawych historii związanych z obrazem "Matki Boskiej Licheńskiej”. Z Lichenia udaliśmy się do Gniezna, gdzie zwiedzaliśmy Stare Miasto i Katedrę z Drzwiami Gnieźnieńskimi. Następnym punktem na naszej trasie był Biskupin. Z przewodnikiem odwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne. Dowiedzieliśmy się, jak kiedyś żyli tam ludzie. W czasie wolnym oglądaliśmy zażarty pojedynek szachowy dwojga najlepszych graczy naszej szkoły.

Ogromną niespodzianką okazało się zwiedzanie Torunia. Nikt nie spodziewał się, że zwiedzimy to piękne miejsce. W „Mieście Aniołów” (jak je nazwał przewodnik) widzieliśmy Krzywą wieżę, dom Mikołaja  Kopernika, piernikową” aleję  sław i wiele innych zabytków,  pod osłoną nocy.  Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Pielgrzymka była dla nas wspaniałym wydarzeniem i przeżyciem. Zobaczyliśmy tyle wspaniałych miejsc. Sądzę, że tak łatwo o nich nie zapomnimy. Zachęcam wszystkich, aby w przyszłości skorzystali z takiego wyjazdu.